duminică, martie 8

Ultima, incognita

Viaţa e incredibil de lungă - mi-ai zis,

Dar eu am tăcut, neîncrezător.

Poate nu ştii - ai insistat -

Dar am martori stelele

Că m-am născut înainte

De răsăritul universului:

          Era teribil de întunecat spaţiul,

          Iar timpul nu era, nu l-am văzut;

 

După un miliard de clipe - cineva -

A strigat, ceva, n-am înţeles, îmi pare rău.

          Abia atunci o lumină sîngerie a erupt

          Acoperind distanţele iar timpul

          A început să curgă nebuneşte.

 

                          ***

Te văd, îmi faci un semn,

Şi mîna ta acoperă o floare sălbatică.

          Nu, nu înţeleg, îmi pare rău;

          Tu îmi faci atunci un alt semn,

          Şi palmele încrucişate acoperă

          Zăpada netopită din munţi

          Şi linia întunecată a orizontului.

 

În dimineaţa următoare

Nu am găsit decît un fluture

Strivit în iarba umedă,

Semn că universul a murit

Azi-noapte, încă o dată.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu